Általános Szerződési Feltételek

Az ÁSZF hatálya

Jelen ÁSZF hatályba lépésének ideje: 2018. május 21.

Jelen Általános Szerződési Feltételek az SmartCo Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., mint vállalkozás tulajdonában és üzemeltetésében álló https://djecoshop.hu  honlapon keresztül történő vásárlói (fogyasztói) megrendelésre, vásárlásra, fogyasztói szerződésre vonatkoznak.

Jelen ÁSZF hatálya Magyarország területén kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre, amely a Smartco Kft. és a fogyasztó (megrendelő, vásárló) között elektronikusan jön létre. A létrejött szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. és 6. §-ában foglaltak az irányadóak.

A szerződés nyelve: magyar.

Az elektronikus úton létrejött szerződés írásbeli szerződésnek minősül.

A szerződésre magatartási kódex nem vonatkozik.

A szerződés és a vásárlás, megrendelés során keletkezett adattartalom digitális formában előállított vagy nyújtott adat. Tartós adathordozónak minősül az elektronikus levél és a papír is. A vállalkozó megteszi az általánosan alkalmazott és általánosan elérhető műszaki védelmi intézkedéseket. A vállalkozó által igénybe vett hardverek és szoftverek biztonságosan képesek együttműködni az elektronikus kereskedelmi ügyletek kapcsán létrejövő digitális adattartalmakkal.

ÁSZF Tartalomjegyzék

  1. A vállalkozás adatai
  2. Általános tudnivalók
  3. Vásárlás menete
  4. Elállási jog
  5. Jótállás, szavatosság
  6. Panaszkezelés
  7. Szerzői jog
  8. Fogyasztó jogok, békéltető testület

 

 

  1. A vállalkozás adatai

Név: SmartCo Kereskedelmi és Szolgáltató Kft

Cím, Postacím, Székhely: 1038 Budapest, Tündérliget utca 9.

Adószám: 14933776-2-41

Cégjegyzékszám: Cgj. 01 09 926702, Fővárosi Törvényszék

Ügyfélszolgálat, panaszkezelés: 1038 Budapest, Tündérliget utca 9.

E-mail: smartco@t-online.hu

Telefon: 06 30 2664417

  1. Általános tudnivalók

2.1. A Webáruház az interneten a https://djecoshop.hu/  URL alatt található.

2.2. Az ÁSZF szerinti szerződés létrejön a webáruház megtekintésével, regisztrációval, vásárlással, vagy bármely más határozott tevékenységgel, amely érinti a weboldalt. A Weboldal szolgáltatásainak igénybe vételével a Felhasználó egyben elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

2.3. A megrendelésről minden vásárló elektronikus formában (e-mail-ben) visszaigazolást kap. Az

automata visszaigazolás nem jelenti a vásárló ajánlatának elfogadását, csak azt jelzi, hogy a vállalkozás a megrendelést megkapta, így adott esetben tévedésből vagy programhiba miatt visszaigazolt alacsony ár vagy készlethiány esetén a kereskedő nem köteles a termék leszállítására az automatikus visszaigazolásban foglalt feltételekkel.

2.4. Megrendelő a rendelési folyamat végén a jelen ÁSZF elfogadásával és a Megrendelés elküldésével kötelező érvényű ajánlatot tesz és tudomásul veszi, hogy megrendelése fizetési kötelezettséget von maga után.

2.5. A Webáruházban történő megrendelés/vásárlás NEM kötött regisztrációhoz, de a regisztráció nélküli vásárlás esetén is köteles a Vállalkozás elkérni az adó- és számviteli jogszabályok szerinti személyi azonosító adatokat. A regisztráció nélküli vásárlásra is a regisztrációval történő vásárlásra irányadó szabályok vonatkoznak.

Megrendelő a Weboldalon történő regisztrációjával, adatai önkéntes megadásával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi Nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul, valamint, hogy jelen ÁSZF rendelkezéseit megismerte és elfogadja, a rendelés, fizetés, teljesítés menetével tisztában van.

2.6. A Webáruház oldalának megtekintése és azon bármilyen jogi kötelezettséggel járó cselekvés kizárólag betöltött 18 éves életkor feletti teljes cselekvőképességgel rendelkező magánszemélyek számára lehetséges.

 

2.7. Az árak minden esetben a forintban fizetendő (bruttó), ÁFA-val növelt értékkel kerülnek feltüntetésre, amely magában foglalja a csomagolás költségeit is. A szállítási költségről a megrendelő a megrendelés előtt külön tájékoztatást kap, melyet a megrendeléssel egyidejűleg elfogad

2.8. A vállalkozó által forgalmazott termékek gyermekjátéknak minősülnek, amelyek használatából nincsenek kizárva felnőttkorú személyek sem. A játékok az általánostól eltérő kezelési módot nem igényelnek, esetleges veszélyességi fokuk az egyes termékeken feltüntetésre kerül.

2.9. Vállalkozó a termékek adatlapjain, termékleírásain tünteti fel az egyes termékek lényeges tulajdonságait tartalmazó leírásokat azzal, hogy megrendelő a kiválasztott termék tényleges tulajdonságairól részletesen a termékhez csatolt használati útmutatóból tájékozódhat. Vállalkozó termékhez a jogszabályi előírások keretein belül használati útmutatót csatol, azonban amennyiben a megrendelő véletlenül mégsem kapná meg a használati útmutatót a termékkel együtt, köteles ezt a tényt haladéktalanul, még a termék használata előtt az ügyfélszolgálatnak jelezni, a vállalkozó pedig köteles haladéktalanul pótolni azt. A jelzés elmaradása miatt a megrendelőnek/vásárlónak keletkezett kárért, költségért a vállalkozó felelősséget nem vállal.

  1. Vásárlás menete

3.1. A vásárló a megrendelni kívánt termékeket összeválogathatja a bal oldalon található kategória rendszert és a szűrőket használva, vagy a termék keresőmező segítségével. A keresőmezőbe terméknév, kulcsszó, szövegrészlet, márka név, stb. valamelyikének beírásával könnyen megtalálhatja a keresett terméket.

3.2. A termékoldalra belépve megtalálhatóak a termékhez kapcsolódó termékinformációk (leírás, fotók, videó, játékszabály, stb.). A várható kiszállítás időpontja általában 2- 5 naptári nap, de a szállítást végző harmadik fél hibájából ez megnövekedhet főleg ünnepek előtti időszakokban. A szállítási információk menüben megtalálhatóak a termékekre vonatkozó szállítási költség. (Természetesen, ha több terméket rendel, a szállítási költség változhat. 30.000 Ft felett a kiszállítás ingyenes).

A djecoshop.hu termékoldalon van lehetőség az adott termék értékelésére is vásárlás után, melyet név és email cím megadásával lehet megtenni (természetesen az email cím nem kerül közzétételre).

3.3. Egy adott terméket kétféle módon lehet a kosárba tenni.

A lista oldalon található „Kosárba” gyorsgomb segítségével vagy a termékoldalra belépve a „Kosárba rakom” gomb megnyomása után a termék bekerül a jobb felső sarokban látható kosárba.

A Kosár tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető. A termék kosárba tétele után még nyugodtan válogathat, a kosár tartalma mindaddig megmarad, amíg véglegesen el nem hagyja a weboldalt. A kosárba tétel még nem kötelez vásárlásra, a kosár tartalma a véglegesítés előtt még módosítható.

3.4. A vásárló a válogatás befejezése után megtekintheti kosara tartalmát, majd tovább léphet a pénztárhoz a „Tovább a pénztárhoz”’ feliratú gombra történő kattintással. A Pénztárba lépés után a rendszer bekéri a rendelés lezárásához szükséges további adatok. A rendeléshez az alábbi adatok szükségesek:

Név, telefonszám, email cím, szállítási cím, számlázási cím.

A Webáruházban történő megrendelés/vásárlás NEM kötött regisztrációhoz.

A regisztráció előnyei:

– következő rendeléseknél nem kell ismételten megadni a személyes adatokat,

– a rendelés nyomon követésének könnyebb volta,

– korábbi rendelések visszakereshetősége.

A korábban megadott regisztrációs adatokkal történő belépés vagy a regisztráció nélküli vásárlás választásánál a rendszer által bekért adatok megadása után tudja kiválasztani a kívánt szállítási és fizetési módot.

3.5. Választható szállítási/átvételi módok:

– személyes átvétel : 1038 Budapest, Tündérliget utca 9. (nem játékbolt, előre egyeztetett időpontban lehet átvenni a megrendelt termékeket)

– házhoz szállítás lehetséges, MPL vagy DPD vagy Foxpost futárszolgálattal

– személyes átvétel még Foxpost terminál vagy MPL postapontokon lehetséges

3.6. Választható fizetési módok:

– Személyes átvétel esetén előre utalással vagy készpénzzel is fizethet

– Online bankkártyás fizetési lehetőség folyamatban

– Előre utalás. Előre utalás esetén email-ben megküldjük az utaláshoz szükséges adatokat (bankszámlaszám, összeg). Amennyiben az utalás nem történik meg 3 munkanapon belül és a vevővel való egyeztetés után sem, a megrendelés törlésre kerül. Előre utalás esetén az összeg bankszámlánkra történő beérkezése után küldjük a megrendelt termékeket.

– Utánvét a futárnak fizetve vagy a kiválasztott PostaPonton készpénzzel vagy bankkártyával.

 

3.7. A Webáruház megrendelőlapján található egy “Megjegyzés” rovat is, aminek kitöltése nem kötelező. Ezen rovat kitöltésével a vásárlónak lehetősége nyílik arra, hogy közölje esetleges észrevételeit, kéréseit a megrendelt termékkel kapcsolatban. Vásárlói kérést, észrevételt, esetleges reklamációt vállalkozó az Ügyfélszolgálati elérhetőségén is befogad.

3.8. Megrendelés véglegesítése

Ha mindent megfelelőnek talált, akkor a Rendelés összesítésénél a jelen ÁSZF és Adatvédelmi nyilatkozat elfogadása után a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva tudja rendelését véglegesíteni.

Megrendelő az elektronikus úton történő megrendelés elküldésével kötelező érvényű ajánlatot tesz a kosárban található termékek megvételére, elfogadja jelen Általános Szerződési

Feltételeket és egyúttal tudomásul veszi, hogy megrendelése fizetési kötelezettséget von maga után.

3.9. Vásárlónak a megrendelés során többször is lehetősége van az adatbeviteli hibák technikai javítására. Lehetséges megváltoztatni a rendelés során kosárba tett termékek mennyiségét, akár a kosár tartalmának megtekintése után is. A vásárlónak ebben az esetben a “Mennyiség” oszlopban található “db” előtti mezőbe szükséges beírnia a termékre vonatkozó helyes rendelés darabszámot.

Amennyiben a vásárló a kosárból törölni szeretné a terméket, az “X” gombra kattintva megteheti azt.

A vásárlónak lehetősége van a regisztráció során megadott adatai módosítására is. A regisztráció alkalmával megadott felhasználói adatokat a vásárló a bejelentkezés után bármikor meg tudja változtatni az Adminisztráció/Felhasználói adatok menüpont alatt. A megrendelés folyamán megadott adatok hibáinak javítására a „Rendelés összesítése” gomb megnyomása előtt még ismételt lehetősége van a vásárlónak.

3.10. A megrendelésről minden vásárló elektronikus formában (e-mail-ben) visszaigazolást kap. Az automatikus e-mail üzenet tartalmazza a megrendelt termék megnevezését, leírását, a vállalkozás nevét, üzleti adatait, a termék vételárát és más esetleges díjakat. Az automata visszaigazolás nem jelenti a vásárló ajánlatának elfogadását, csak azt jelzi, hogy a vállalkozás a megrendelést megkapta, így adott esetben tévedésből vagy programhiba miatt visszaigazolt alacsony ár vagy készlethiány esetén a kereskedő nem köteles a termék leszállítására az automatikus visszaigazolásban foglalt feltételekkel.

3.11. A Webáruházat a megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra

visszavezethető hibásnak tűnő teljesítésért, szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A vállalkozást nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a megrendelő a felhasználónevét, jelszavát elfelejti, eltéveszti vagy az illetéktelenek számára bármely nem a vállalkozónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

3.12. A szerződés csak akkor tekinthető megkötött szerződésnek, ha a vállalkozó megerősíti a rendelés elfogadását. Amennyiben a megrendelő/vásárló az ajánlat elfogadásának a megerősítő visszaigazolást munkanapokon 48 órán belül nem kapja meg, abban az esetben a vállalkozó mentesül az ajánlati kötöttség alól.

3.13. A megrendelés, vagy annak visszaigazolása akkor tekinthető a vállalkozóhoz vagy a megrendelőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Nem terheli a vállalkozót semmilyen felelősség abban az esetben, amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg a megrendelőhöz, mert hibás e-mail címet adott meg, az e-mail fiókjának tárhely telítettsége miatt az számára nem hozzáférhető, illetve egyéb, a vásárlónak felróható tévedés, elírás, hiba, stb. miatt.

3.14. A rendelések beérkezési sorrendben folyamatosan kerülnek feldolgozásra. Munkanapokon beérkezett rendelések még aznap feldolgozásra és – amennyiben a megrendelt termék készleten van másnap elküldésre kerülnek. Hétvégén és munkaszüneti napokon beérkező rendelések az első munkanapon kerülnek feldolgozásra.

3.15. Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy hiába mutat a készlet rendszer valamely termékből raktárkészletet, ha azt a csomagolás alkalmával hibásnak vagy sérültnek ítéljük, akkor nem kerül kiszállításra vásárló részére. (Készlet rendszer időszakonként kerül felülvizsgálatra leltárak idején.

Időszakos offline értékesítésből eredően a webáruházban található készletek nem mindig pontosak.)

Erről az időleges akadályozó tényről vállalkozó haladéktalanul értesíti a vásárlót.

3.16. Amennyiben a megrendelt árucikk nem áll rendelkezésre a rendelés idején, illetve nem

beszerezhető  7 napon belül, a vállalkozó fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el a megrendelést, ebben az esetben szerződéskötés nem történik, amiről a megrendelő értesítést kap. Bármely, esetlegesen korábban eszközölt kifizetés visszatérítéséről a vállalkozó haladéktalanul gondoskodik .

3.17. A szerződés az áru átvételével és az ellenérték megfizetésével jön létre.

3.18. Tulajdonjog fenntartás: Vállalkozó a megrendelt termék teljes vételárának a megfizetéséig a tulajdonjogát fenntartja. A ki nem fizetett termékkel való jogosulatlan rendelkezés büntető eljárást vonhat maga után

  1. Elállási jog

4.1. A megrendelő/vásárló 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől.

4.2. Az elállási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a megrendelő vag a megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi, több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a megrendelő vagy a megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi, több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor amelyen a megrendelő vagy a megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi, termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a megrendelő vagy a megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első terméket.

4.3. Ha megrendelő elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát

köteles eljuttatni (személyesen, postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: 1038 Budapest, Tündérliget utca 9. smartco@t-online.hu. A megrendelő felhasználhatja a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. sz.mellékletében található elállási/felmondási nyilatkozat-mintát, de nyilatkozatát megteheti formakényszer nélkül is.

4.4. Határidőben gyakorolja elállási jogát a megrendelő, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

4.5. Elállási nyilatkozat minta a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet alapján (csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza).

Elállás esetén a lehető legrövidebb időn belül vállalkozó munkatársa felveszi a kapcsolatot a vevővel a visszaküldés és a vételár visszatérítés gyors lebonyolítása érdekében.

4.6. Ha a megrendelő/vásárló eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a vállalkozó visszatéríti a megrendelő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a megrendelő az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)

4.7. Vállalkozó a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetésimódot alkalmaz, kivéve, ha megrendelő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli.

4.8. Elállás esetén a megrendelő/vásárló köteles a vállalkozó számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül a 1038 Budapest, Tündérliget utca 9 szám alá visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt a megrendelő/vásárló elküldi a terméket.

4.9. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a megrendelő/vásárló viseli.

4.10. A visszatérítést a vállalkozó mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a megrendelő nem igazolta, hogy azt visszaküldte. A kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

4.11. A megrendelő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért,  ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

4.12. A megrendelő nem gyakorolhatja az elállási jogát:

– a termék, szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését

követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

– olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által

nem befolyásolható, a jogszabályban meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

– olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett

kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére

szabtak;

– romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

– olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az

átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

– olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül

más termékkel;

– olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem

befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés

megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított

harmincadik napot követően kerül sor;

– olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi

fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

– lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele

tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

– hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

– a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó

kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével

egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti

az elállási jogát.

  1. Jótállás, szavatosság

Kellékszavatosság

5.1. Megrendelő a vállalkozó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

5.2. A megrendelő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Megrendelő kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

5.3. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

5.4. Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Megrendelő a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő két hónap, de legfeljebb egy év.

5.5. Megrendelő a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha megrendelő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Vállalkozó nyújtotta.

A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már megrendelő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

5.6. Ingó dolog (termék) hibája esetén megrendelő – választása szerint – kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

5.7. Termékszavatossági igényként megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

5.8. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő

tulajdonságokkal.

5.9. Termékszavatossági igényét megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

5.10. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén megrendelőnek kell bizonyítania.

5.11. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha

bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt

felismerhető vagy

– a termékhibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

5.12. A megrendelő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

5.13. Hibás teljesítés esetén egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben felsorolt termékekre vonatkozóan a fenti rendelet szerint a vállalkozás jótállásra köteles.

(elérhetőség: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor)

5.14. A jótállás időtartalma 2 év, mely a megrendelt termék megrendelő általi átvételekor kezdődik. A jótállási jegy a vállalkozótól a terméktől külön postai úton érkezik. A jótállás a jótállási jeggyel érvényesíthető.

5.15. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét. A megrendelő a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

5.16. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

5.17. A jótállás keretébe tartozó javítás esetén a forgalmazó, illetve a javítószolgálat a jótállási jegyen köteles feltüntetni:

– a javítási igény bejelentésének és a javításra átvétel időpontját, gépjármű esetében továbbá a

kilométeróra állását,

– a hiba okát és a javítás módját,

– a fogyasztási cikk megrendelő részére történő visszaadásának időpontját, gépjármű esetében

továbbá a kilométeróra állását,

– a jótállás – a kijavítás időtartamával meghosszabbított – új határidejét.

5.18. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani.

5.19. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.

5.20. Ha a megrendelő a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 6:159.

  • (2) bekezdés a) pontja szerinti aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

5.21. A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

5.22. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni, egyébként viszont a megrendelőt/vásárlót a jótállásból fakadó jogok az előző pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

  1. Panaszkezelés általános szabályai

6.1. A vállalkozás köteles a fogyasztót tájékoztatni a székhelyéről, a panaszügyintézés helyéről – ha az nem egyezik meg a forgalmazás, illetve értékesítés helyével – és az adott tevékenység, kereskedelmi forma vagy módszer sajátosságaihoz igazodó módjáról, valamint a panaszok közlése érdekében a vállalkozás ügyfélszolgálatának levelezési címéről és – ha a panaszokat ilyen módon is fogadja – elektronikus levelezési címéről, illetve internetes címéről, telefonszámáról. Üzlettel rendelkező vállalkozás esetén az e bekezdés szerinti tájékoztatást jól láthatóan és olvashatóan kell megadni.

6.2. A fogyasztó a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.

6.3. A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát

  1. a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,
  2. b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb a beérkezésétől számított 30 napon belül érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.

6.4. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

6.5. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a) a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  1. d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  1. e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  1. f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  2. g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz

esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

6.6. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A panasz elutasítása esetén a

vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint –

mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell adni az illetékes hatóság,

illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos

és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy

a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

6.7. Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a fogyasztónak kell bizonyítania.

Ha a vállalkozás a szerződés megkötését vitatja, köteles felhívni a fogyasztó figyelmét a panasztétel

lehetőségére és a panasz intézésének – a fogyasztóvédelemről szóló törvényben foglaltakkal

összhangban álló – módjára. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték

megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott

számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja.

6.8. A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló

törvény szerinti panasznak.

6.9. A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet

köteles felvenni, amelyben rögzíti

– a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített

adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,

– a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését,

vételárát,

– a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,

– a hiba bejelentésének időpontját,

– a hiba leírását,

– szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá

– a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján

érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

6.10. Ha a vállalkozás szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni

kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.

6.11. A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó

a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is

kezdeményezheti.

6.12. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell

bocsátani.

6.13. Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak

bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról

és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles

értesíteni a fogyasztót.

6.14. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon

belül elvégezze.

6.15. Kijavításra vagy a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az

ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni

  1. a) a fogyasztó nevét és címét,
  2. b) a dolog azonosításához szükséges adatokat,
  3. c) a dolog átvételének időpontját, továbbá
  4. d) azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti.

Fentiek a szavatossági vagy jótállási igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesíthetők.

6.16. Ha a fogyasztó kijavítás iránti jótállási igényét közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett

javítószolgálatnál kívánja érvényesíteni, a javítószolgálat köteles a vállalkozást haladéktalanul értesíteni

a jótállási igény bejelentéséről.

A javítószolgálat a kijavítást a 10.4.14. pontban előírtak betartásával köteles elvégezni.

  1. Szerzői jogi nyilatkozat

A weboldal üzemeltetője és az oldal tartalmának létrehozásában közreműködők a szerzői jogukat

fenntartják a Szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény alapján!

A https://djecoshop.hu  honlapon megjelenő minden tartalom, így a tájékoztatók, leírások, cikkek, a képek, a honlap grafikája vagy bármely más egyéni, eredeti megoldás szerzői mű (a továbbiakban: “mű”), és a fenti törvényben megfogalmazott szerzői jogi oltalom alatt állnak.

Az oldalon fellelhető művek szerzői eltérő rendelkezések hiányában műveik többszörözését az alábbiak szerint engedélyezik:

Tilos a fenti műveinkről bármely technikai módszerrel bármely típusú adathordozóra történő többszörözése, átdolgozása, terjesztése, nyilvánossághoz közvetítése vagy más módon történő felhasználása az írásbeli előzetes hozzájárulásunk nélkül. Minden jogosulatlanul felhasznált tartalmi elem (pl. cikk, leírás, kép) után 100.000, azaz egyszázezer forint használati díj/kártalanítás kerül érvényesítésre.

Ez a tilalom nem érinti a szabad felhasználási eseteket, amelyekre azonban kizárólag a törvényben meghatározott felhasználói kör részére, illetve a törvényben meghatározott célból és mértékben van

lehetőség.

  1. Fogyasztói jogok, panaszkezelés, békéltető testület

8.1. Fogalmak

8.1.1. fogyasztó: a Ptk-ban (2013. évi V. törvény) meghatározott fogyasztó,

8.1.2. vállalkozás: azon vállalkozási tevékenységet önálló foglalkozásával vagy gazdasági

tevékenységével összefüggő célok érdekében végzi,

8.1.3. gyártó:

  1. a) a terméknek az Európai Gazdasági Térségben letelepedett üzletszerű előállítója, termelője,

helyreállítója vagy felújítója, illetve aki a terméken elhelyezett nevével, védjegyével vagy egyéb

megkülönböztető jelzés alkalmazásával önmagát a termék gyártójaként tünteti fel; vagy

  1. b) a gyártónak az Európai Gazdasági Térségben letelepedett meghatalmazott képviselője, ha maga a

gyártó nem az Európai Gazdasági Térségben letelepedett; ilyen képviselő hiányában az importáló,

8.1.4. forgalmazó: az a vállalkozás, amely a terméket közvetlenül a fogyasztó részére forgalmazza,

8.1.5. termék: minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog – ide nem értve a pénzt, az értékpapírt

és a pénzügyi eszközt – és a dolog módjára hasznosítható természeti erő,

8.1.6. szolgáltatás: termék, ingatlan vagy vagyoni értékű jog értékesítésén kívül minden olyan –

ellenszolgáltatás fejében végzett – tevékenység, amely a megrendelő, illetve megbízó igényének

kielégítésére valamely eredmény létrehozását, teljesítmény nyújtását vagy más magatartás tanúsítását

foglalja magában,

8.1.7. áru: a termék, az ingatlan és a vagyoni értékű jog, valamint a szolgáltatás,

8.1.8. eladási ár: a termék egy egységére vagy adott mennyiségére vonatkozó ár,

8.1.9. egységár: a termék e törvény végrehajtására kiadott jogszabályban meghatározott

mértékegységére vonatkozó ár,

8.1.10. kereskedelmi kommunikáció: a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi

gyakorlat tilalmáról szóló törvényben ekként meghatározott fogalom,

8.1.11. forgalmazás: valamely termék vállalkozás által – értékesítés, fogyasztás vagy használat céljára

ellenérték fejében vagy ingyenesen – történő rendelkezésre bocsátása, ideértve a fogyasztó számára

történő felkínálást is,

8.1.12. szexuális termék: olyan birtokba vehető forgalomképes dolog, amelynek elsődleges célja a

szexuális ingerkeltés, különösen amely nemi aktust vagy egyéb szexuális cselekményt nyíltan ábrázol,

illetve emberi testet, testrészt szexuális ingerkeltésre alkalmas módon vagy szexuális ingerkeltés

céljából ábrázol, ideértve a – rendeltetése szerint – szexuális ingerkeltésre szolgáló, nemi aktus vagy

egyéb szexuális cselekmény során alkalmazható eszközt is, a fogamzásgátlás céljából alkalmazható

eszköz kivételével,

8.2. Ár feltüntetési kötelezettség

8.2.1. A fogyasztót írásban tájékoztatni kell a fogyasztóknak megvételre kínált termék eladási áráról és

egységáráról, illetve a szolgáltatás díjáról.

8.2.2. Az eladási árat, az egységárat, illetve a szolgáltatás díját egyértelműen, könnyen

azonosíthatóan és tisztán olvashatóan kell feltüntetni.

8.2.3. Az eladási árat és az egységárat, illetve – határon átnyúló szolgáltatásnyújtás kivételével – a

szolgáltatás díját Magyarország törvényes fizetőeszközében kifejezve, a fizetőeszköz nemét (forint)

vagy annak rövidítését (Ft) megjelölve kell feltüntetni.

8.2.4. A termék eladási áraként és egységáraként, illetve a szolgáltatás díjaként a fogyasztó által

ténylegesen fizetendő, az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket is tartalmazó árat kell

feltüntetni.

8.2.5. Ha a termékre vonatkozó kereskedelmi kommunikáció megjelöli a termék eladási árát –

amennyiben jogszabály eltérően nem rendelkezik -, az egységárat is meg kell adni.

8.2.6. Több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejű feltüntetése esetén a vállalkozás köteles a

feltüntetett legalacsonyabb eladási ár vagy szolgáltatási díj felszámítására.

8.2.7. Az ár feltüntetésére vonatkozó rendelkezések megtartására a forgalmazó köteles.

8.2.8. Az eljáró hatóság felhívására a vállalkozás köteles igazolni, hogy az árfeltüntetésre vonatkozó

kötelezettségeinek eleget tett

8.3. Csomagolási kötelezettség

8.3.1. A terméket úgy kell csomagolni, hogy a csomagolás óvja meg a termék minőségét, könnyítse

meg szállítását, ne befolyásolja hátrányosan a termék minőségét vagy mennyiségét.

8.3.2. A termék csomagolására jogszabály további előírásokat határozhat meg.

8.3.3. A csomagolásra vonatkozó rendelkezések megtartására a gyártó köteles. Ha a gyártó nem tesz

eleget a csomagolási kötelezettségének, akkor a forgalmazó köteles pótolni azt.

8.3.4. Az eljáró hatóság felhívására a vállalkozás köteles igazolni, hogy a csomagolásra vonatkozó

kötelezettségeinek eleget tett.

8.4. Békéltető testület eljárása

8.4.1. A vállalkozó tájékoztatja a megrendelőt/vásárlót, hogy esetleges panasz, vita, sérelem esetén

joga van békéltető testülethez fordulni.

Megnevezés, elérhetőség:

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, Budapesti Békéltető Testület:

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Fax: 06 (1) 488 21 86

Telefon: 06 (1) 488 21 31

Iratleadási időpontok:

hétfő: 8.30-16.30, kedd: 8.30-16.30, szerda: 8.30-16.30, csütörtök: 8.30-18.00, péntek: 8.30-13.30

Tanácsadási időpontok:

hétfő: 12.30-16.30, szerda: 12.30-16.30.

8.4.2. A megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület, a békéltető

testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség

létrehoza, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok

egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető

testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a

fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

8.4.3. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A

fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a

fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye

alapítja meg. A fogyasztó jogszerűen kérheti, hogy általa megjelölt más békéltető testület legyen

illetékes.

8.4.4. A békéltető testület eljárásának fogyasztó kérelmére történő megindításának feltétele, hogy a

fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

8.4.5. A fogyasztó a kérelmet a békéltető testület elnökéhez címezve, írásban kell, hogy benyújtsa.

8.4.6. A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. c) ha a fogyasztó az általánostól eltérő illetékességet kíván alkalmazni, akkor az annak megfelelő

illetékességű a békéltető testület megjelölését,

  1. d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  2. e) a fogyasztó nyilatkozatát, hogy a vállalkozással megkísérelte a vitás ügy rendezését,
  3. f) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem

kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás

kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,

  1. g) a testület döntésére irányuló indítvány,
  2. h) a fogyasztó aláírását.

8.4.7. A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára

a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz

elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előzetes

szükséges egyeztetés megkísérléséről.

8.4.8. Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

8.4.9. A békéltető testület elnöke az eljárást megszünteti, ha megállapítható, hogy a felek között

ugyanabból a ténybeli alapból származó ugyanazon jog iránt korábban más békéltető testület előtt

eljárást indítottak, közvetítői eljárást indítottak, per van folyamatban vagy annak tárgyában már jogerős

ítéletet hoztak.

8.4.10. Az elnök a meghallgatás kitűzött időpontjáról, illetve arról, hogy kezdeményezi a meghallgatás

mellőzését, a feleket előzetesen értesíti.

8.4.11. Az elnök a körülmények mérlegelése alapján kezdeményezheti az eljárás írásbeli lefolytatását,

a meghallgatás mellőzéséhez azonban mindkét fél hozzájárulását be kell szereznie. A hozzájárulást

megadottnak kell tekinteni, ha a fél – az elnök erre irányuló felhívásának kézbesítésétől számított –

tizenöt napon belül nem nyilatkozik.

8.4.12. Az eljárás során a tanács elnöke egyezséget kísérel meg létrehozni a felek között. Ha az

egyezség megfelel a jogszabályoknak, a tanács azt határozattal jóváhagyja, ellenkező esetben, illetve

egyezség hiányában az eljárást folytatja.

8.4.13. Az eljárás nem nyilvános, kivéve, ha az eljárás nyilvánosságához mindkét fél hozzájárul.

8.4.14. Ha a meghallgatáson bármelyik fél szabályszerű értesítés ellenére nem jelenik meg, vagy nem

terjeszti elő bizonyítékait, a tanács lefolytatja az eljárást, és a rendelkezésre álló adatok alapján dönt.

8.4.15. A tanács az eljárást megszünteti, ha

  1. a) a fogyasztó a kérelmét visszavonja,
  2. b) a felek az eljárás megszüntetésében megállapodnak,
  3. c) az eljárás folytatása lehetetlen,
  4. d) az eljárás folytatására a tanács megítélése szerint bármely okból – ideértve azt az esetet is, ha a

kérelem megalapozatlansága meghallgatás tartása nélkül megállapítható – nincs szükség.

8.4.16. Egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében

  1. a) kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a

békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában

közölt – általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés

meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként

elismerte, vagy

  1. b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor

úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács

döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.

8.4.17. A tanács a fogyasztó kérelmének elutasításáról dönt, ha a meghallgatást követően a kérelmet

megalapozatlannak találja.

8.4.18. Az eljárás költségét az a fél viseli, akinek terhére a tanács az ügyet eldöntötte.

8.4.19. A tanács határozata, illetve ajánlása nem érinti a fogyasztónak azt a jogát, hogy igényét

bírósági eljárás keretében érvényesítse.

8.4.20. A tanács kötelezést tartalmazó határozata, illetve ajánlása ellen fellebbezésnek nincs helye,

annak hatályon kívül helyezése azonban kérhető a bíróságtól.

  1. Záró és egyéb rendelkezések

Jelen ÁSZF egyes pontjainak érvénytelensége esetén a szerződés többi része kötelező erejű marad.

Ahol alkalmazható, a vonatkozó törvényi rendelkezések lépnek hatályba az érvénytelen pontok helyett.

  1. Jogforrások:

19/2014. (IV.29.) NGM rendelet – A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott

dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól,

151/2003. (IX.22.) Korm.rend. – Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról,

45/2014. (II.26.) Kormányrend. – A fogyasztó és a vállalkozás között szerződés részletes

szabályairól,

  1. évi CLV. törvény – A fogyasztóvédelemről,
  2. évi CVIII. törvény – Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs

társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről,

  1. évi IV. törvény – A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről,
  2. évi V. törvény – A Polgári Törvénykönyvről

Környezettudatosság

A csomagok gyűjtőjáratokon utaznak az átvételi pontokra, nincs szükség az utakat még zsúfoltabbá

tevő extra járatok indítására. Éves szinten a szolgáltatás használatával 1275 tonna szén-dioxid

kibocsátásától kíméljük meg környezetünket, levegőnket és vizeinket – ez annyi amennyit 25.000 db

felnőtt fa szűr ki a levegőből egy év alatt!

HÁZHOZ SZÁLLÍTÁS FUTÁRSZOLGÁLATTAL

MPL Futárszolgálat elérhetőségei:

Lakossági ügyfeleinknek: 06-1-767-8282

Hétfőtől szerdáig és pénteken 08:00-17:00

Csütörtökön 08:00-20:00 óráig.

DPD Futárszolgálat elérhetőségei:

Ügyfélszolgálat telefonszáma: +36 1 501 6200

H-P 8:00-18:00

E-mail címe: dpd@dpd.hu

FOXPOST elérhetőségek:

Telefonszámuk: 06-1-999-0-369

Hétfőtől péntekig, 8-20 óra között várjuk hívásodat.

Ügyfélszolgálatuk címe:

1097 Budapest, Táblás u. 36-38. „A” épület

E-mail címünk: info@foxpost.hu